Gott Nytt År!! Björnkött på menyn

Vad sa du att ni skulle ha? Det har varit den vanliga reaktionen när vi har berättat vad vi skall äta ikväll. Så blev det även på systembolaget när vi ville att de skulle rekomendera ett bra vin till vår huvudrätt. De hade aldrig tidigare fått den förfrågan.

Jag har smakat på björnkött en gång tidigare. Det var i Tallin för tre år sedan. Där finns en restaurang med medeltidstema som har utsökta rätter. Vi var fyra som gick dit för att äta men bara en som vågade beställa björn. Vi andra ville självklart också smaka och vad jag minns så var det riktigt gott. Jag skulle helt klart kunna tänka mig att själv beställa det nästa gång jag är i Tallin, vilket jag hoppas på blir i augusti.

Vi beställde vårat kött genom ICA. Det gick att beställa både hel och halv men som tur var gick det att beställa bara stekar också. Vi ville haft det redan förra nyår men vi var då lite för sent ute.

Jag hoppas på en angenäm erfarenhet och får återkomma med ett utlåtande.

Kommentera

