Iron Fey completed

Då har jag läst ut den sista boken – The Iron Knight. Jag hade fysisk smärta i bröstet under en del av boken. I know – I’m a weeper. Jag gillade verkligen den här serien även om vissa delar kan anses naiva, lånade, osannolika (well hello!! it is fairy land) och man börjar undra hur det står till med en när man om och om igen fastnar för ungdomsböcker. En kollega sa en gång att det var en del med charmen med vårat jobb, att eftersom vi arbetar med ungdomar så håller vi oss kvar i ungdomen till viss del. Nu lämnar jag dock ungdomsböckerna bakom mig för en stund för att fokusera på true blood och sedan kanske läsa om J.R. Wards böcker eller Isfolket (då har jag att göra ett tag för det är 47 böcker). Jag har inte läst de sistnämnda på över tio år så det är väl dags. Över 20 år sedan jag läste dem första gången så det skall bli spännande att se om jag hittar magin i dem igen.

http://www.juliekagawa.com/

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Rebecka
    Mar 13, 2012 @ 07:47:55

    Hej jag har en fråga om den sista boken The Iron Knight. Du kanske har lust atthjälpa mig med det, Jag är en romantiker och tycker inte alls om att läsa böcker som inte har de slutet jag önskar, vill du svara på en fråga angående Meg och Ash? Snälla!!

    Rebecka

    Svara

    • ixmatte
      Mar 13, 2012 @ 19:43:52

      Jag svarar gärna på din fråga. 🙂 Förlåt om det tagit tid innan jag hittat ditt inlägg.

      Svara

      • Rebecka
        Mar 15, 2012 @ 15:29:50

        Du kanske vill skriva det på mailen så du inte avslöjar för andra det jag vill veta, Men jag håller på att bli tokig av att inte veta. Hittar Ash en väg att vara tillsammmans med Meg? Får de varandra i slutet? Vill så gärna veta innan för om de inte får de vill jag inte ens öppna boken!!!! 🙂 Då vill jag ha mitt eget slut i huvudet!

      • ixmatte
        Mar 15, 2012 @ 17:18:13

        Jag har nu svarat dig via mial. 🙂

Kommentera

