Twilight vs. The Iron Fey

Jag skrev i mitt förra inlägg att jag läst Julie Kagawas första bok i serien The Iron Fey; The Iron King och att jag skulle börja på tvåan; the Iron Daughter. Såg en blänkare på facebook att om man gillade Twilight så skulle man också gilla Kagawas serie. ”Vadå?” tänkte jag. ”De är ju inte alls lika”. Eller… nu kan jag inte sluta att jämföra och dra paraleller mellan Twilightböckerna och Iron Fey. En tjej, två killar, kyla och värme. Need I say more? Team Edwar och Team Ash…. Och hur surt är det inte att jag kommer behöva vänta två månader på trean och jag har inte en aning om när jag kan få tag på fyran. Får kanske ta o göra en beställning…

http://www.theironfey.com/index.html

Kommentera

