Twilight och Harlequin

Trots fulltidsjobb, pluggande och familj hinner jag läsa en hel del skönlitteratur också. Helt otroligt!! Gäller att prioritera. Har valt bort en massa slötittande på tvn.

Maggie Shaynes romaner fortsätter att locka mig och jag fick en ny här om dagen i paketet från Harlequin. Tyvärr blev jag också mycket besviken då de meddelar att det i fortsättningsvis bara kommer att komma ett paket var annan månad. 😦 Jag som fastnat i deras nya serie av Julie Kagawa. Första delen heter Järnkonungen (The Ironking) och i stället för demoner, varulvar och vampyrer handlar denna om alver, tomtar, troll och andra klassiska knytt. Den är inte alls så porrig som de andra Nocturneböckerna (som numera skall heta Paranormal Romance) utan är mer en söt ungdomsbok. Den handlar om Maghan Chase som växer upp som en vanlig människa men som visar sig vara doetter till en alvkung och blir indragen i krigen som rasar mellan olika andeväsen. Andra delen, Järnprinsessan, kom här om dagen men den tredje boken kommer inte förrän i januari. 😦

Senaste månaden har jag ägnat åt att läsa om Twilight-böckerna i väntan på Breaking Dawn, Part 1 (som jag skall se ikväll) och jag har nu nästan läst ut sista boken. Det är två år sedan jag läste dem sist och jag blir lika förälskad och besatt nu som då. Det finns så mycket mer detaljer i böckerna, en värme som inte kommer fram i filmerna även om de också är fängslande.

Vad skall jag läsa sen när jag läst ut de senaste två i sändningen från Harlequin? Jo jag planerar att läsa om Isfolket och efter det blir det nog J.R. Wards böcker igen. Den nionde boken har kommit i pocket nu så det passar bra. Jag har iofs beställt två böcker av Kelly Armstrong som kommer vilken dag som helst. Kanske blir de först… Och så har jag ju altid True Blood om allt annat känns trist.

Kommentera

