Byrd & Shayne

För någon vecka sedan läste jag ut sista boken i Rhyannon Byrds triologi om Blodsjägarna, ”I skydd av mörkret”. Som ofta blir det lite krystat och nödlösningar i ett försöka att ha en spännande story som bakgrund för kärleksproblemen som ska stå i centrum men för dem som vill uppleva hjärta och smärta så är den helt ok.

Igår läste jag ut tredje delen i Maggie Shaynes serie om vampyrer som jagas av den statliga organisationen UPF. UPF vill fånga vampyrer och de utvalda som kan bli vampyrer för att forska på dem och anser att de är djur. Jag har inte läst del två men del ett gillade jag inget vidare. Visst fanns där spänning men storyn kändes ändå platt. I ”Gryningstimmar” finns det en helt annan elektrisitet mellan huvudkaraktärerna och det var först mot slutet som jag tyckte det blev överdrivet. Har börjat på del fyra där UPF får en mer central roll och där deras experiment känns som tagna ur Joseph Mengeles sjuka huvud.

Kommentera

