Student

Ja då pluggar man igen. Det är riktigt kul även om jag kände ångest och panik ett tag när det kändes som om man var helt bortkommen bland alla uttryck som föreläsarna slängde sig med. Jag har kommit in i det bra och även om en del av paniken sitter kvar tror jag att jag kan klara det här. Det är ett spännande område (lärande, kommunikation och IT) där jag kan änvända mig av både min yrkeserfarenhet och mitt hobbykunnande. Jag har precis skrivit färdigt inlämningsuppgiften för moment tre och ska nu låta den vara några timmar innan jag läser igenom den för att kunna skicka in en slutgiltig version. Nästa moment kan bli klurigt, ett gruppmoment där vi skall titta på ett pågående projekt, göra en intervju över nätet och producera en poster. Momentet efter det innefattar en bok som jag hoppas jag hinner få skickad till mig från förlaget.

Jobbmässigt så har jag det bra. Undervisar bara i engelska ohc är inte klassföreståndare vilket ger mig mer tid till studierna. Nu skall jag ta hand om min lilla dotter samtidigt som jag ska försöka sätta ihop ett läxförhör. Hennes far är nere vid fotbollsplanen och hjälper till i kiosken. En fotbollförälders lott…

Kommentera

