Sköna lästips

Avslutade som sagt sista av de J. R. Wardböckerna jag hade hemma och funderade på vad jag skulle läsa här näst. Slängde ut frågan på facebooke, mest som att tänkta högt. Jag har en massa böcker hemma som jag inte läst och det står nu mellan att läsa om Twilightböckerna innan nästa film kommer, True Blood-böckerna innan jag ser nästa sesong eller en av alla de nocturneböcker jag har liggande på mitt nattduksbord. Till min stora glädje strömmade det in tips från mina vänner och jag tänkte att jag skulle göra något vettigt med alla tipsen och lägga upp dem här. Så sett kan jag själv lätt återvända till dem när jag behöver dem.

Kompisens lillbrorsa:
Troy! av David Gemmel
Viking triology av Tim Severin
Före detta elev:
House of night- serien av P. C. Cast och Kristen Cast
Kollega och vän:
”Backpackercharter till vattenhålet”, handlar om en tjej som åker med ”Rosa bussarna” i Afrika av Linda Runarsdottir
Syrran:
Strindbergs sjärna av Jan Wallentin

Kollega och barndomskamrat:

Samlade svenska kulter kanske =) svenska skräcknoveller

Rollspelsvän och avlägsen släkting

Bernard Cornwell: Lords of the north,The
pale horesman,Sword song,Burning land bra serie om danskar britter och saxar ca
860-900 tror jag….

A song of ice and fire av George R. R. Martin

Pyssling med gemensamt intresse för vampyrer, scrapbooking och fotografering:

City of glas böckerna

Vampire academy

Shannaras med Terry Brooks

Kommentera

