J. R. Ward

I påskas började jag läsa wards böcker om vampyerna i Caldwell och fastnade totalt. Jag älskar hennes språk även om svordommarna är många och färgstarka men där finns också många ordvitsar och mycket humor. Det är ingen vanlig tantsnusk utan ren kärringporr där de starka männen räddar och räddas av precis lika starka kvinnor. Jag hade köpt de sex första från bokus men beställde snart de två återstående som kommit i pocket samt de två första i fallen angelserien som kan ses som en spin off på black dagger brotherhood. Nu har jag läst ut den sista av de böckerna, blev lite segt ett par gånger för att bli olidligt spännande igen. Nu längtar jag efter att den nionde boken om vampyrerna ska komma som pocket. I väntant på dem får det nog bli lite Twilight i väntan på fjärde filmen.

Kommentera

