En hektisk dag på pappret…

Som vanligt lyckas alla aktiviteter komma på samma dag. Igår var en sådan dag. Jag hade sedan länge planerat att åka och bada på lovet och när en väninna också var intresserad så valde vi onsdag förmiddag. Fick reda på att några arbetskamrater skulle träffas på eftermiddagen och scrappa och det ville jag gärna vara med på. Försökte få till ett syjuntamöte på torsdagen men flest kunde på onsdagen. Så igår gick det i ett från tio på förmiddagen till tio på kvällen men det var inte ens jobbigt. 🙂 Allt flöt på så bra och jag hann till och med baka en bärpaj och göra hemmagjord vaniljssås innan syjuntan dök upp här vid halv sju.

Jag håller på och stickar en mössa. Får se om den blir färdig så att jag kan använda den innan vintern är slut. Det har inte blivit så mycket stickat den sista månaden eftersom det har varit utvecklingssamtal några kvällar och innan dess skrev vi omdömen för glatta livet. http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=109&d_id=10&lang=se Här kan ni se mössan. En bra sida där man kan få mönster. Lägger till länken till garnstudio i länklistan. Jag vet inte vad jag skall göra efter att jag blivit färdig med den men köpte en bok på rean idag med mönster för lite roliga stickade tröjor så det blir nog en från boken. Annars ska jag köpa en bok om hur man virkar figurer till barn och virka något till Tyra.

Dagens schema är lite lugnare. Har varit hos Synsam och beställt nya linser nu på förmiddagen och passade på att ta en sväng till bokhandeln och fyndade lite där. Det blev en sagobok till Tyra med klassiska sagor och så fick hon en liten bok också så att hon valde något själv.  Till mig sjävl blev det ovan nämnda bok, en bok om betongjutning och en om skriftens historia. Rätt nöjd. 🙂 När Tyra sovit färdigt nu skall vi ned till BVC för vägning och mätning samt en titt på hennes tånagel som hon fläkte upp igår. Träning står också på schemat men det får bli när vi kommit hem.

Kommentera

