Vadå lov? och lite tantsnusk…

Har kämpat under dagen med att få ihop planeringen för de kommande veckorna. Försöker sätta mig in i den nya läroplanen för sjuorna skall få sina betyg efter den.

Jag gillar mitt jobb som har många roliga sidor (planering, diskussioner, ungarna, stimulansen) men ibland känns de negativa sidorna av för mycket (låg lön, långt till jobbet, oklarheter). Jag får ibland svackor där jag funderar allvarligt på att byta jobb. Hade en svår sådan i höstas som gick över bara jag fick iväg en ansökan. Tror inte den kom rätt för jag har inte hört någonting från dem. Nåväl…. Idéerna kommer och går och jag försöker förverkliga några av dem men det tar tid. Skam den som ger sig. Det ideala hade varit om jag kunde gjort något annat på deltid och undervisat på deltid. Vi får se vad som händer…

Som tonåring läste jag en hel del tantsnusk (Barbra Cartland, Harlequin m.m.) och det höll i sig upp i 20-årsåldern innan jag tröttnade. Till slut kändes det som om alla var lika dana och jag fick inte ut något av det. Så i höstas började jag läsa en ungdomsserie av P.C. Cast och dröm om min förvåning när jag såg hennes namn skrika mot mig från Harlequin-hyllan på coop. Hon skriver halvfantasy och den här Harlequin-boken handlade om en kvinna som blev skickad från vår värld till en paralellvärld där Kentaurer och gudinnor var vardagsmat. Det visade sig att förlaget börjat ge ut en ny serie vid nam Nocturne och jag köpte snart fler böcker. Romans, övernaturliga väsen, spänning och en hel del snusk. Kan det bli bättre? 😉 Så dagens tillägg på länklistan är Harlequins hemsida. Passa på för de har bokrea.

Kommentera

