Shopping i scrapbookingens tecken

Idag har det shoppats! Först åkte jag till Haverdal där Ateljé Lektyg och Hantverk finns och köpte en Bind it all. Detta är en maskin jag har velat ha länge men inte riktigt unnat mig men idag fick jag den som för tidig födelsedagspresent från min sambo. Passade självklart på att köpa lite covers och wires så att jag kan göra några album. Coredinationspapper blev det också för jag tycker att de är så himla coola.

Bind it all

Sedan styrde jag mot Halmstad för att besöka Mima’s Scrapbooking som har rea eftersom de skall flytta. Rean började igår och det var inte mycket roligt de hade kvar. Det blev ändå ett begagnat alfabet till Quickcuts och en sax från Tim Holtz.

Nu är problemet bara det att tills Ola kan flytta ned i det gamla hobbyrummet och vi in i hans gamla så lär det inte bli mycket scrappat.

Har även lagt till kategorin favoritförfattare i länklistan där jag lagt till Kelley Armstrong. Första gången jag träffade på en Armstrongbok var på Gothcon 2003. SF-bokhandeln hade en del av sin affär på konventet och titeln Bitten tilltalade mig så jag läste på baksidan, tänkte att det här verkar inte så dumt och gick mot kassan. Kassören frågade kompisen om vad han tyckte om Bitten och han svarade ”Lite för mycket sex för min viktorianska smak.” Ett lustigt sätt att uttrycka sig på tänkte jag men såg fram emot att läsa boken. ”Var är sexet” tänkte jag snart och hann en bra bit in i boken som jag även hann rekomendera till en elever (visade sig att vi hade den på svenska på skolans bibliotek) innan jag hittade något som alls hade med sex att göra. Då tänkte jag i stället ”shit vad är det jag rekomenderat?”. Jag gillade dock boken så skarpt att jag fortsatte köpa böcker om de starka övernaturliga kvinnorna Kelley skriver om och läser nu min elfte (egentligen nr 9) bok: Men of the Otherworld. För den som gillar varulvar, häxor, trollkarlar och allt annat övernaturligt kan jag verkligen rekomendera denna half-fantasy serie. Upptäckte till min förskräckelse att de nya framsidorna böckerna har i nytryckning påminner skrämmande mycket om Twilightböckerna (som jag ockå älskar).

Kommentera

