Facebookdilemma…

Att vara eller icke vara …. Att lägga till elever eller inte lägga till elever. Det är frågan.

Förr la jag till elever utan att fundera så mycket på det för jag skriver inget på fejan som jag inte är beredd att låta hela världen veta ändå. Sedan började debatten i tidningarna och runt fikabordet på jobbet. Skall man adda elever på facebook eller inte?

Plus: enkelt att hålla kontakten, kan ge dem snabb hjälp med läxor och annat när det behövs, större chans att jag kan hjälpa dem där i tid än via e-mail som jag inte kollar så ofta

Minus: lite privatliv ska man väl kanske ha, kan bli att elever använder det fel (men då kan man alltid ta bort dem)

Jag är lite kluven. Jag ber aldrig elever adda mig utan det är de som ber om att bli addade. Det är kanske inte alla elever man vill adda och hur gör man då? Skall man adda en så ska man väl adda alla? Å andra sidan så är det något privat och har inte alls med jobbet att göra så vem jag addar är väl min ensak?

Vore tacksam för åsikter i den här frågan så skriv gärna en kommentar.

Tyra

Kommentera

